Mbuzzing Mblog


Plakkaatjestijd
september 24, 2010, 12:56 pm
Filed under: Buiten categorie, Mb, Off-topic | Tags: , , , , , , , , , , ,

De laatste tijd zijn er meer en meer dingen die mij zijn opgevallen in het dagdagelijkse leven.
Dan heb ik het niet echt over het deprimerende weer in augustus of de prachtige maar eenzame nazomerdag eind september, maar wel over plakkaatjes. Meer en meer mensen hangen een plakkaatje tegen hun gevel.
Dit om al dan niet hun kunde in een bepaald (vak)gebied te laten blijken aan (al dan niet) toevallige passanten. De typische bordjes, zoals daar zijn die van advocaten, kinesisten, dokters en deurwaarders kennen we al langer. Nu heb ik er toch wel enkelen gekiekt die ik nog niet al te vaak gezien heb. Van de eene weet ik niet zo goed wat denken en de ander vind ik dan weer een beetje vergezocht. Nog anderen behoren tot de categorie grappig en er zijn er natuurlijk ook die gewoon nergens op slagen! Ik laat het oordeel aan jullie!

Dit reisbureau organiseert reizen zo ver je het maar kan bedenken! Om dit aan de mensen duidelijk te maken schakelde ze een team ontwerpers uit Mol (stille Kempen) in.  Zij kwamen op de proppen met hun eigenste interpretatie:

click image to enlarge

Om er voor te zorgen dat terroristen hun weg niet al te vlug kwijtgeraken in de vernieuwde Horta gallerij aan het Brusselse centraal station creëerde men een plattegrond in de vorm van een magnum 1.2 half automaat

click image to enlarge

Dat er ministeries zijn voor vanalles en nog wat, maar dat we toch nog steeds een volksraadpleging en een extra verkiezing nodig hebben om er uiteindelijk wijs uit te geraken, is waarschijnlijk zeer eigen aan België. Dat we voortaan al bureaus moeten inrichten om deze zaken te bespreken baart met toch wel enige zorgen…

click image to enlarge

Het laatste “plaatje” dat ik nog met jullie wilde delen is er eentje die misschien niet echt in het rijtje thuis hoort, maar hij mag er toch wel zijn. Het gaat namelijk over de nummerplaat van een van de hoger geplaatste binnen onze boekhoudafdeling. De vraag van 10.000 000 is natuurlijk: TOEVAL OF NIET!!

click image to enlarge

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

