Mbuzzing Mblog


Ford en Ogilvy doen weer Mirakels!

Na Gustavo, doet Ford een beroep op Olga Dimenitrov, een Hongaarse professor. Deze grote onbekende deelt op haar beurt haar Mirakel met de wereld. Ford daarentegen staat reeds lang bekend voor zijn “Nuttige Mirakels”, de term in het leven geroepen om hun in het oog springende promoties te communiceren.  Sinds vrijdag 15 januari staat Olga samen met haar minikoeien op de bres voor een groenere wereld dankzij een lagere CO2 uitstoot.

Olga en Ford streven beide naar een zo laag mogelijke CO2 uitstoot.

Met de FordMirakels in het achterhoofd brachten Ogilvy en Ford, “Olga” tot leven. Een Hongaarse landbouwingenieur die samen met haar rechterhand Sergei een methode ontwikkelde om de CO2 uitstoot afkomstig van koeienwinden drastisch te doen verlagen, zijnde: de Minikoe. Door koeien te doen krimpen, krimpt eveneens hun uitstoot.  Gelukkig genoeg heeft Ford met hun ECOnetic gamma (lees: ECOlogische paradepaardjes) een eenvoudigere en nutiggere manier achter de hand om de uitstoot van CO2 te verminderen. Door middel van doorgedreven viral seeding (film, Facebook/Twitter en blogs) en een offline radiocampagne worden de mensen naar de microsite geleid. Op  www.nuttigefordmirakels.be leert de wereld de Hongaarse ingenieur beter kennen.

click image to enlarge

Krimp uw Koe en maak kans op één van de geweldige prijzen.

Op de website valt er ook het één en ander te winnen. De surfers worden namelijk aangemoedigd om in de voetsporen van Olga te treden. In een speciaal voor Ford ontwikkeld online spel kan je met de hulp van Olga een grote koe adopteren en haar te doen krimpen zodat ze in een FordFocus ECOnetic past. Dit kan door een persoonlijke formule terug samen te stellen. Elementen van deze formule kan de deelnemer winnen door gedurende twee weken deel te nemen aan de verschillende opdrachten.

Na twee weken is er de finale ronde. Hierin worden de 200 winnaars van de eerste ronde aangemoedigd om zoveel mogelijk stemmen te verzamelen voor hun minikoe. De 3 winnaars gaan aan de haal met een Bongo Europese steden, de 20 runners-up winnen een Bongo Weekend natuur.

De Virale spot:
  De GAME:
Speel Hier


De Radiospot: download hier

Client: Ford MotorCompany
Contact client: Jean-Paul Bodart
Agency: Ogilvy Advertising
Creative Director: Babak Hosseiny
Client Service Director: Kristel Vanderlinden
Account: Anne-Marie Vercauteren, Marijn Buijs
Creation: Philip Schiebold, Serge Audino
Digital: Pascal Van Laere, Alain Fourgon, Julie Vanopdenbosch
Production: Rabbit – Brecht VanHoenacker
TV-Production: Anne Baekens
Sound Studio Company: Sonicville

Advertenties

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s



%d bloggers liken dit: