Mbuzzing Mblog


Lidl gaat auto’s verkopen!
maart 11, 2009, 10:24 am
Filed under: Advertising, Buiten categorie, M.be | Tags: , , , , , , , ,

Zoek je een Opel Corsa of een Volkswagen CrossPolo? Ga dan gewoon even naar de Lidl en haal er eentje uit het schab. Binnenkort zal dit niet meer ongewoon zijn. Na de stunt van Cardoen (1tje kopen, 1tje gratis) is dit de tweede keer dat de autosector een draai rond de oren krijgt.

Lidl zal de auto’s online gaan aanbieden en dit voor eer straffe prijzen. Ze bieden de Corsa aan voor €11.000 en de CrossPolo voor €14.000, zo’n 25% goedkoper dan je in Duitsland bij de dealer voor beide auto’s moet betalen. Van solden gesproken!

Waarom zou de (voor het moment toch iets gierigere) consument nog een wagen kopen bij de dealers van de bekende merken?
Service, informatie, zekerheid, omdat het zo hoort,…
Redenen genoeg dus! Volgens mij heeft deze actie wel kans tot slagen bij een lagere sociale klasse en bij jongeren, maar ik vrees toch dat de modaine Vlaming/Belg,  gewoontediertjes zoals we zijn hier niet voor zal vallen.

Ik stel voor dat we afwachten en kijken hoevel succes Lidl gaat hebben met deze actie. Moesten Colruyt en Aldi in de toekomst mee op de boot springen dan vrees ik dat ik mijn mening toch ga moeten herzien 😉

Lidl Corsa

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

