Mbuzzing Mblog


Whoppa!
januari 13, 2009, 5:29 pm
Filed under: Advertising, Buiten categorie, M.be | Tags: , , , ,

Burger King is nooit vies geweest van een stevige virale campagne! Zo kennen we allemaal wel The Whopper experiment en the Whopper Virgins. Nu gaan ze bij Burger King echter nog een stapje verder. Deze keer gebruiken ze als medium het ondertussen alomgekende Facebook. In het eerste opzicht niet echt origineel zou je zeggen, zij het niet dat hun nieuwste actie, de  Whopper Sacrifice heel handig gebruik maakt van een geheel nieuwe trend. Namelijk Social Network Fatique! Het is niet meer belangrijk om zoveel mogelijk “vrienden” te hebben of om op zoveel mogelijke manier aanwezig te zijn op het wwweb. De mensen zijn selectiever geworden en kiezen voortaan zeer bewust voor een bepaald sociaal netwerk. Kwaliteit boven Kwantiteit.

Het is dit fenomeen waarop de nieuwe campagne zo handig inspeelt. Al die nitwits die je toevoegde onder het mom van: allé vooruit ik zal u maar accepten kan je nu op een moreel verantwoordelijke wijze “dumpen”. Je krijgt er verdorie ne Whopper voor! (al moet je daarvoor wel in de VS wonen natuurlijk)
Bij mijn weten is dit de eerste viral die inspeelt op het dumpen van “vrienden”, waarschijnlijk zal deze trend zich nog wel aardig doorzetten…

http://apps.facebook.com/sacrifice/

Advertenties

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s



%d bloggers liken dit: