Mbuzzing Mblog


The American way of saying Goodbye
mei 14, 2008, 2:09 pm
Filed under: Mb, NYC

Jawel, het zit er hier zo goed als op! Vandaag is de laatsten dag in NY, rond een uur of 3pm vertrek ik hier naar JFK om mij onder lichte dwang (visum loopt ten einde) te laten Deporteren naar Belgie! Versta me niet verkeerd, het is niet met tegengoesting da ik naar huis ga, maar toch lastig om dees alles zomaar achter te laten! Zo een maffe, energieke en intrigerende stad, en ik mag natuurlijk de mensen die erin leven niet vergeten. Alle toffe mensen die ik op werk heb leren kennen. Niet fijn en niet simpel om “Salut” te zeggen.
Het begon vrijdag met een afscheidsfeestjes ( Voor mij en Jou) Een drankske in ‘the company bar, Swift en daarna lekker chinees eten in het restaurant waar Moenen Lucy Liu gezien heeft! Lekkel lekkel, maar opt tijd in men bed,want ik wou niet heel de zaterdag horizontaal liggen en de stad onder mij voorbij laten razen!! Ik wou nog wa rondwandelen en genieten  de energie die hier rondknetterd! Maar eerst moest er efkes voort school gewerkt worden. Omda ik wist dat ik da toch niet ging kunnen volghouden, ben ik in de namiddag maar op pad gegaan en nog een blitzbezoek gaan brengen aan den NBA winkel. a lil bit of this and a lil bit of that later, met ne volle zak terug buiten gewandeld!
Tegen dat ik terug thuis was van mijn shopping spree, kreeg ik telefoon van Alex (werkmakker). Die stelde voor om bij heb te komen dineren, kwestie van mijn stage goed af te sluiten! Da kon ik niet afwijzen, dus na een quick fresh-up, op de subway richting Alex’s apt. Aangezien dat het zo’n goei weer was, hebben we maar besloten om ipv zelf te koken, ergens een aangenaam terraske te zoeken waar we opt gemakske een pint konden pakken en een droogje konden nuttigen. Een paar minuten later, zaten we met onze neus in de zon en ne Stella in de hand te praten over wa de toekomst ons nu allemaal nog ging brengen. Een plezant terraske, maar Alex moest door, want hij had nog nen date met een meiske. Who can blame him, als ge moet kiezen tussen mij of een griet van 5F (haar code name was SPALEK).

Ikke dus maar op mijn gemakske naar huis en daar gaan wachten op bericht van Moenen, want mijn laatste zaterdag in The city konden we toch niet zomaar voorbij laten gaan! Na op Moenen zijn dak nog wa van THE VIEW genoten te hebben, trokken we samen met Julie ( die de dag voor ze moest vertrekken toch nog de Jus vond om met the boys op stap te gaan) naar een funky bar ergens bij Williamsburg bridge. We had a good time, maar aan alle liedjes komt een einde (trust me, ik ken mensen die het gechecked hebben) en Julie vond haar tijd van gaan gekomen. Na een lastig afscheid trokken Moenen en ik nog wa verder het stad in. Het is toen, tijdens een stukske Pizza dat ik mijn eerste minor cultuurshock mocht ontvangen! Ik zie het  als ” The American way of saying goodbye” 

Een paar Latino’s(2 gasten en 2 grieten, ik schat ze 20-25) waren wa aant onozel doen buiten aan de pizzeria en blijkbaar konden een paar flikken die er voorbij kwamen, daar niet mee lachen! Die stoppen, lopen richting de vier en gebieden ze om tegen de muur (muur is in dit geval het glas van de vitrine van de pizzeria waarachter wij rustig zitten te eten) te gaan staan. 15 seconden later komen er nog 2 flikkenautos aan. die komen “helpen” Man, man NYPD Blue moest efkes met hun spieren rollen. Juist gelijk in ne film. Alsof dat da nog niet genoeg was, kwam er 2min later nog geheime dienst af ook nog. 2 Apen in een kostuum die wa vroom en astrant kwamen doen. Ondertussen hadden ze 1 van de kerels al in de boeien geslagen en nog is een paar keer hard tegen het raam gezwierd! Echt efkes uitpakken. 15 min en dus een heel scene later werden ze in politie-autos gestoken en afgevoerd. Toen een ONSCHULIDGE vrouw naar buiten wou komen terwijl dit gebeurde werd die met de nodige brutal force terug naar binnen gesmeten. Zonder te overdrijven (ikke dan toch in mijn manier van te vertellen) Die flikken hadden precies goesting om er is goe over te gaan! Van heel den tijd dak hier ben, heb ik die alleen maar sigaren zien smoren in hun auto, op hun paard, voor de vitrine van ne winkel,…. en in men laatste weekend gaan ze is ne keer uitpakken! Ach ja, it’s part of the game waarschijnlijk! Daarna (het was ondertussen al een uur of 4) zijn we maar terug richting apt gegaan om terug wa bij te slapen want het was precies nodig!!

Zondag, een heel ander verhaal! Door mijn wekker geslapen, en tegen dat ik goed en wel wakker was, was het ook al 2pm. Ach ja, da kan gebeuren!!! In de late namiddag dus nog naar Harlem vertrokken om afscheid te nemen van The House of Hoops. Echt ne vetten B-Ball winkel! Toen ik rustig naar daar aant stappen was (ik was al in Harlem) riep er ineens iemand naar mij. Gewoon, a random black man ( ik denk een jaar of 40) riep ineens, and I quote : What the fuck are you doing on 125th street, get your ass back to where you belong motherfucker! einde quote. WOW was me da efkes verschieten! Vanaf toen ben ik 10 passen rapper richting de winkel gewandeld en daarna ook heel rap weer richting subway. Nu pas begrijp ik wa de ‘buitenlanders’ in Belgie en in de rest van de wereld moeten te slikken krijgen. Maar vooral, wa voor gevoel da nalaat!! Best angstaanjagend!

Om na zo’n heavy weekend mijn trip nog positief af te sluiten, kwam Caso nog op het geweldige ID om mij mee te pakken naar HOOTERS. hahaha Dus gisterenavond, heb ik samen met Caso en Moenen nog een grote kuip bier met quesedillas verorbert in Hooters in NY. Kwa aflsuiter kan da tellen denk ik!

Nu ga ik mijn vallies pakken en mij voorbereiden op Belgie en Arendonk Zingt, drinkt,… whatever!! Ik heb er goesting in!!!

Tot donderdag of vrijdag of zaterdag!

pow pow!!!

NYPD BLUE


Hooters
Rated R!!!!!

2 reacties so far
Plaats een reactie

welcome back little man 😉

Reactie door lava benny

IK HEM EEN TROI VAN NEW YORRRRRRRRRRRRRRRRK!!!!
aah yeah, merci boois enneuh! feestje dees weekend.
HOUDOE EN BATST TINNE MER IS GOED! (of pompt ze mers goe vol of hoe haddet nu weer graag?)

Reactie door PIETER WAAINE




Geef een reactie

