Mbuzzing Mblog


A touch of Spring
april 8, 2008, 3:48 pm
Filed under: Mb, Mb|Dg, NYC

Na Vrijdag Tinne te hebben uigewuifd, was ik niet de enige die een beejte down was. Het weer deed vrolijk mee! Hip hip hoera, weer een dagje flutweer terwijl de lokale Frank DeBoosere ons goed weer beloofd had! TSs, op die mannen kunde hier helemaal niet rekenen. Als ze goed weer beloven, krijgen we crappy weer, en als ze ons zeggen da we ons warm moeten aankleden, dan ist plotseling bijna zomer. George Bush is dus niet den enige Amerikaan die het af en toe niet meer zo goed weet! Een geruststelling…??? Omdat ik juist het vriendinneke had moeten uitwuiven en omdat de kleine zus haar groot turnfeest had in het modaine Arendonk achtte ik het toch wel gepast om is ne keer in direct contact te komen met het thuisfront! Een perfect getimed telefoontje kan soms wonderen doen! Zo hoorde weer da alles zijn normale gangetje gaat bij ons thuis! Onze Jasper (in volle voorbereiding voor zijn buitenlandse stage in de stad van de Mosterd) niet in de buurt, ons Lotte kaarske uit en zo hees als Sarah Bettens na een pakse groene Michel, onze pa zoals altijd onze pa en direct vragen klaar waarop ik het antwoord maar moest mailen en als laatste ons Ma: de bezorgde moeder, met de juiste woorden op de juiste moment! Na dit emotioneel intermezzo, had ik niet meer echt den dash om nog op de lappen te gaan, dus een avondbezoekje aan Time Square en Papa Johns Pizza voor den TV waren voldoende om de week af te sluiten.
Zaterdagmorgen, 10u en klaarwakker. Da komt hier niet zo vaak voor, dus daar moeten we gebruik van maken. Tel daar nog is bij, dat het weer totaal niet is wa da de Frank beloofd had (Dus knalgoei weer en stralende ochtendzon) en dan weet ge genoeg! Hier moeten we van profiteren! Een potje cornflakes en omkleedsessie later en ik stond op het lokale basketbalcourt men skills te showen aan de locals! Deed goe om nog is een balleke te gooien! Ge weet pas wa ge mist, alst er niet meer is! Een dik uur en twee airballs later (jaja, maar 2 op een uur tijd! En da op ne ring zonder netje en met de zon int gezicht. Geloven wie geloven kan!) was den dash eruit en was ik klaar voor een doucheke!
In de namiddag met den Usman wa gaan rondwandelen in de meer trendy buurten van NY. Spring street, Rivington (Alife shoe store) en de rest van SOHO en The Village, op ne zonnige lente-dag. Der zijn slechter plekken om rond te hangen! Daarna nog richting Williamsburg gegaan; dit zou de nieuwe trendy buurt moeten worden van NY. Williamsburg is een deel van Brooklyn waar vooral schrijvers, kunstenaars en regisseurs wonen en de huurprijzen nog betaalbaar zijn. Wel een cosy buurt, met een goei vegetarisch restaurantje en een cool zicht op Manhattan!
Eens terug thuisgekomen van onze Zaterdagtrip, naar de Final four gekeken van den NCAA! damn, the guys got game!
Zondag was een ander paar mouwen! Slecht geslapen (dan toch ’s nachts), dus slaap ingehaald in de voormiddag en middag.  Daarna achter tv gekropen (buiten wast Crappy weer, terwijl ze alweer goei weer beloofd hadden!!!) en wa NBA gekeken, weerom de moeite verdikke! Nu da ik in de basketbalmood zat, en ik vorige week met Tinne in Harlem the Footlocker house of Hoops was tegengekomen, had ik toch wel goesting om er is naartoe te gaan en is binnen te springen. Dus, ikke als white boy in men ukkie richting Harlem, straight to the house of Hoops! Eens binnen realiseerde ik me da ik in het basketbal Walhalla zat! Man man, keus genoeg! Van shoes, tot T-shirts, Jerseys! They have it all!! Een 1.5 uurke later had ik genoeg gezien, de prospectie was voorbij! Ik weet nu waar ik moet zijn voor mijn nieuwe sneakers!!! Om een excuus te hebben om er nog terug te komen, heb ik opzettelijk niks gekocht! Ge moet u eigen zelf ook iets gunnen af en toe!!

Na een week van plezier met de vriendin en een iets minder fijn afscheid op het einde van die week, dus een weekend gevuld met basket om de wonden te helen! Da kan af en toe toch goe doen!

Het internet opt apt is nog altijd niet in orde, dus mijn berichtgeving is misschien wa onregelmatig, maar binnen een week moet da wel opgelost zijn!

Catch you laters,

Cheerios
Mb

Geef een reactie so far
Plaats een reactie



Geef een reactie

