Mbuzzing Mblog


Weekeinde
maart 4, 2008, 4:33 pm
Filed under: Mb|Dg, NYC

Ok,

Zoals beloofd, hier dan eindelijk men verhaaltjes van het weekeinde (vrijdag-zondag). Vrijdag was best nog wel een aangenaam dagje werken, onze nieuwe klant Neuhau s zat daar wel voor iets tussen denk ik. Aangezien we ze eerst grondig moesten doorlichten, was het als het ware een verplichting om de Neuhau s zelf en zijn concurrenten GRONDIG door te lichten. Dus na wat zoeken op het internet en onze route te hebben uitgestippeld op de kaart, vertrokken Usman en ik op pad. Ready to check out the chocolate. Ik moet zeggen dat er wel wa funky spul tussen zat. Het is hier blijkbaar nen trend om chocolade te mixen met de gekste dingen. Van Absint tot Jalapeño pepers. Dat in ne muffin gedraaid (damn muffins zijn lekker!) een echt feest voor de tong. Zalig hoe ze hier flavors mixen. En dan hadden we nog maar 1 chocolatier gezien. De volgende die we gingen bezoeken lag wa verder downtown, een echte gezellig winkeltje met vriendelijke mensen. We kregen direct een glaasje chocolade/koffie in ons handen, na daar aan genipt te hebben voelden we het aan onszelf en smaakpapillen verplicht om het winkeltje is door te stappen en de cacao-bar te checken. Dat was nadien bekeken geen slecht gedacht. Zalig gewoon wat we daar te drinken kregen. Ik had ne Spice cacao/koffie gepakt en den Usman nen iets minder spicy. Maar lekker dat da was. Damn, ik kan er maar moeilijk over zwijgen. Die choco/koffie was niet echt vloeibaar, meer zowa dikker en stroperigger, ik kan men eigen inbeelden dat er al een paar lezers zijn die naar de keuken zijn gegaan om zichzelf ne warme choco te maken! Hahaha da was de bedoeling! Laat het smaken zoals ik het heb laten smaken!
Marino drinkin/eatin spicy cacao/koffee

Tijdens het weekend, niks echt gigantisch spectaculair, maar de stad op zich maakt bergen goed. Gewoon al hier rondwandelen is gewoon maf. Nen berg verschillende nationaliteiten van de grootste weirdo tot de knapste modellen. Maar dit weekend heb ik toch een opmerkelijke verandering van etniciteit vastgesteld. Er is namelijk een aanzienlijke toename van HOLLANDERS in de stad. Ik overdrijf echt niet, gelijk paddenstoelen uit de grond. Ik probeer dan maar zoveel mogelijk weg te steken da ik nen belg ben, dit alleen maar om te vermijden da ze mij luidruchtig beginnen aanklampen ofzo. (trust me , i’ve seen it happening before).
Zoals ge ondertussen al wel zult weten, is het weekend DE moment bij uitstek om slaap in te halen. Uitslapen tot een uur of elf is dus geen arigheid! Kan maar deugd doen zeg ik dan maar. Maar na zo lang geslapen te hebben, wast wel goe geweest, ik kon er weer tegen. Het doel van vandaag was: basketschoenen en nen basketbal kopen! Ik zou niet terug naar huis komen zonder dak deze twee items in mijn winkelkarreke had liggen. Ik was nog niet aant station of het eerste van de twee items had ik al gevonden. Een strak paar old-school b-ball sneakers. In de sneakerstore downtown Greenwood – Queens, direct terug naart apt. Om ze aan te doen (kwestie van ze al wa int te lopen eh!). Dan had ik nog maar 1 ding op mijn verlanglijstje staan (voor dezen trip dan toch) en da was nen basketbal. Ikke recht naar den NBA-store, omdat daar toch wel het walhalla van den basketliefhebber ligt, en ze daar massas ballen hebben. Eens aangekomen bleek dit ook zo te zijn, met als enige probleem dat er overal wel een team op vermeld stond. Was dit niet het geval dan waren ze gewoon pokkeduur. Niet gewoon ne neutraleren bal (ik wil niet in de prak geslagen worden op één of ander court omda ik nen bal van de verkeerde ploeg bij heb eh!). Dus voor den eerste keer sinds ik hier ben, den nba-store verlaten met een teleurstellend gevoel. Vreemd! Na nog wa snuisteren door de stad ben ik uiteindelijk toch ne store tegengekomen waar ik nen bal naar mijn hart en naar mijn prijs heb gevonden. Direct er ook maar een pompke en een naaldje bijgekocht (kwestie van da thuis ook weer voor handen te hebben). Ondertussen wast weeral een uur of 7pm dus ik kreeg honger en trok maar weer huiswaarts. Vlak bij ons apt. Heb ik dan nog een Zuid-amerikeaans bakkerke gevonden, daar heb ik dan maar wa gerief gekocht om savonds en zondagmorgen te eten. Niet slecht, maar toch hoogst experimenteel, aangezien ik (ookal heb ik 3j spaans gehad) aan niet veel van die namen op het bord aanuit kon. Ik heb gewoon, one of those, one of those,…. Menne plan getrokken dus! s’ Avonds nog wa TV gekeken en dan weer stillekes men trammeke in, de batterijen waren weer leeg!

Zondag hetzelde ritueel als zaterdag, met als uitzondering dat ik nu een ontbijtje geregeld had J Thanks to the hispanicos hier in de buurt. Best appetijtelijk, dus voor herhaling vatbaar. s’ Middags, na een chatsessie met het vriendinnetje mij voor den tele gezet, want er stond nen double header op het programma! NBA on ABC, zalig! Da zijn nog is zondagen. Eerste de Cavs tegen de Bulls en daarna Lakers-Mavs, man man, 2 zalige matchkes en een perfecte voorbereiding op de life match die ik woensdag plan bij te wonen. (Knicks vs Cavs) jiehaaah! Tussen de twee matchkes tussenin ook snel efkes naar het court down the street gegaan om den bal en de sneakers al is op het plein te checken. Er waren wa hombres aant sjotte, maar ik heb toch efkes een deel vant veld kunnen opeisen. Deed deugd om nog is een balleke te gooien.
Na den basket samen met den Usman nog het stad ingetrokken, gewoon op de natte vinger, da zijn de beste (ge moet er nx ranzig bij inbeelden!!!) Ons neus achterna dus, onderwegen nog een paar cool foto’s getrokken. Deze waren zeker niet allemaal zonder risico (Usman heeft ne fermen teut op Zenne kop na ne crash van één van de standbeelden) A man’s gotta do, what a man’s gotta do! Was wel lachen. Tegen de klok van elven weer huis, nog wa klasse TV gekeken (allemaal dezelfden BS hier op TV, en ik die dacht dat’ in België erg was) en dan off to bed! Nice weekend gehad, ready for another week of hard chocolate filled work!

Xxy
Mb

shoes and ball:
shoes and ball

2 reacties so far
Plaats een reactie

eerste reactie van pieterke waaine!!!
cool sneakers buzze… mer eeeuh, in de plek van zaterdag in uwe tram te kruipen e… kunde mss beter is wa meer uitgaaan =D

Reactie door PIETER WAAINE

Omg Blauw/Gele Air Assaults of wa? Ge hebt toch een Okido shirt aan as ge daar ge ballen eh? Trouwens, ene van “knokido” laat zich toch nie in de prak slagen zeker. Lag er in den NBA store genen bal met onzen Arend op?

Reactie door Mr Grey




Geef een reactie

