Mbuzzing Mblog


New Yawk (fonetisch)
februari 25, 2008, 8:29 pm
Filed under: NYC | Tags: , ,

Goejemiddag!

Gisteren zondag, da wil zeggen dat we -onder strikt bevel van God de vader himself- moeten rusten! Dus tot een uur of 11, misschien wel 12 in mijn bed gelegen om de eerste werkweek wat goed te kunnen verwerken.

Zaterdag
Ik was zaterdag de buurt juist onder Central Park nog is gaan verkennen (Nike Town, NBA-Store, 5th Avenue, Madison Square garden (twas boksmatch, dus ik ben niet ver geraakt!). Een voor mij als basketliefhebber toch wel energieslorpend dagje! Niet alle dagen ziede zoveel vette basketbalshit op 3u tijd! Jip idd, ik heb een 2tal uur zitten kuieren in den NBA-store om daarna nog een klein uurke aan MSG rond te hangen (kwestie van de sfeer die in en rond DE BASKETTEMPEL hangt toch optimaal te kunnen opsnuiven! Niketown viel mij aardig tegen. Niet al te veel cool spullen, vooral saai gerief da ge in elke zichzelf respecterende shoe store in NY kunt vinden. Jammer! Na zoveel basket te hebben gezien, ben ik maar terug richting Home gegaan om daar nog wa B-Ball te kijken op TV.

Zondag:
Zoals ik dus al zei, heb ik goe uitgeslapen vandaag.Nog wa gechit-chat met mijn vriendinnetje en zusje om dan in mijn kleren te springen en richting Ground Zero te trekken. Jip da was mijn doel van den dag, de onderkant van Manhattan verkennen. En ik moet eerlijk toegeven, da is me aardig gelukt! Ik ben een paar blocks voor Wall Street afgestapt (metro) en heb dan mijn tocht maar verdergezet by foot! Het was zalig weer, met een lekker laag zonneke en ne frissen bries. Juist wa ik nodig had om de batterijen weer op te laden. En waar kan da nu beter als in Battery park ūüėČ Eenmaal aangekomen bij ground zero, deed da wel efkes raar! er was wel wa volk, maar ook zeker niet overdreven veel. Precies dat het een schande is om er naar te gaan kijken ofzo, best vreemd. Indrukwekkend om te weten dat daar twee joekels van torens hebben gestaan. Zoals J. Cruijff ooit zei: Elk nadeel hebt zen voordeel. En dat is ook effectief zo. Zeker nu de zon zo laag staat krijgen 75% van de bureaus die gevestigd zijn in de wolkenkrabbers rond WTC een zonneke binnen ipv ne schrale, koude schaduw! (Kwestie van er toch nog iets positief in te vinden eh).¬† Na Ground Zero ben ik maar doorgestapt naar Battery park, daar heb ik genoten van de zon, de rust en de view! Die is daar gewoon zalig. In de verte ziede het Vrijheidsbeeld en New Jersey. Best indrukwekkend. Ik vraag me af hoe maf het dan wel niet moet zijn om aan den overkant te staan en om Manhattan te zien baden in een zalig zondagzonneke. Da zal iets voor volgende week zijn. Na het opladen, de wandelschoenen terug aangedaan en langs het water gekuierd en dan het eiland overgestoken richting Brooklyn Bridge. Nu ik toch “in de buurt” was kon ik er dat met gemak bijpakken. Best indrukwekkend, zone mastodont van een brug. Ik heb de mensen op de brug aardig op hun heupen gewerkt, door mij om de 5 chinezen (officieele maatstaf hier) men eigen om te draaien en ne foto te pakken van het VETTE ZICHT. Ach ja, met een pet van I love Arendonk op, moete u eigen voor NIKS schamen! Eens aangekomen in Brooklyn heb ik zo rap als ik kon een metrostation gezocht om terug huiswaarts te keren, want mijn spreekwoordelijk kaarske was meer dan uit! Onderweg werd ik nog efkes afgeleid door de lokale “Dikke Luk“(video) met zijn heavy Tuning bolide, man man , heel de straat trilde mee op de bassen van dieje rammelbak. Volgens mij had em zen nummerplaat expres losser gedraaid om zeker te zijn dat ze lawaai zou maken!
Ik had men walkin miles voor het weekend weer achter de kiezen en verdiende dus mijn zondagavond Champignonsoepke. Om één of andere reden zat ik om 9pm al in mijn bed, perre total en morgen weer werkendag!

XXY
Mb

Voorsmaakje
Arendonk has landed in NY
Landscape New Jersey

4 reacties so far
Plaats een reactie

Wat die pollekes en voetekes betreft, nie panikeren, als de rest maar groot genoeg is…
idd uw verstand.

Reactie door p

btw mooie foto’s. Bewaar ze op je harde schijf in maximale resolutie, je weet nooit waar je ze voor nodig kan hebben.

Reactie door p

EY BOOIS, reageerde gij eigelijk op dees reacties…
anders reageer ik nie mer e DUDE =D
farm fotokes van die klak, enneeeuh, zalig clipke… damn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hollah,
XXY
TGC

Reactie door PIETER WAAINE

Marijn manneke, zalige verhalen!
Het film’ke is ook kei leuk! Na de reality TV nu ook de reality reclame!

toei!

Reactie door Loes




Geef een reactie

