Mbuzzing Mblog


First two days at the office
februari 22, 2008, 2:14 am
Filed under: Mb|Dg

Goejemorgen iedereen!

Omdat ik op tijdens mijn eerste twee dagen stage niet echt den tijd heb gevonden om iets te schrijven. Daarom pak ik ze maar met twee tegelijk! Amai, het was direct lekker hard gaan, maar ge zult met niet horen klagen!

Day I:
Na een lekker nachtje slapen, werd ik -zoals da meestal gaat als ge u slaap nodig hebt- een uur voor mijne wekker al wakker. Het zal mijn biologische klok zijn zeker (of zal ik gewoon eerlijk zijn en zeggen dak uit men bed moest voor mijn ochtendplaske?). In alle geval, ik ben naart toilet geweest en nog een uurke terug gekropen. Want ik kon het gebruiken. Dan nog snel iets in mijn kas gestoken (Arendonkse slang voor: eten) en dan maar vertrokken naar de metro. Na een druk ritje (smorgens in de week blijkbaar wa drukker dan int weekend) aangekomen aan ‘The Office’, nog niemand daar (ge kent me eh, altijd op tijd aka te vroeg). Den Usman heeft me een vlugge rondleiding gegeven en daarna hebben we ons geinstaleerd in “onzen”(Usman/David the big boss Simpson en Mb) bureau aka de vergaderzaal. Juist gelijk da wij voor vanalles en nogwa kunnen dienen, kan ons bureauke da ook. Eerst heb ik samen met Usman wa overlopen wat hij allemaal al gedaan had en waarmee ik hem al zou kunnen helpen. Tegen een uur of elf kwam Laura (office manager) vragen wat wij op onze Pizza wilden. Op den eersten dag al direct Pizza… Da kon niet zonder reden zijn. We kregen bezoek, Guillaume (1/2 van de bedrijfsnaam) was namelijk in town om samen met David S. op jacht te gaan naar new businesses. Ik was nog geen 5u aant werken en ik zat aan tafel met heel het bureau, 4XXL Pizza’s en one of the big chiefs. Da kon al aardig tellen. Iets in mij zei me da ik mijn oren wagewijd open moest zetten en alles moest opslagen op mijn hard disk. Dus zo gezegt, zo gedaan. Het bleken goeje pizza te zijn, want tijdens het eten kwamen er vanalle ideeën naar boven die ons moesten helpen om nieuwe klanten te werven. Er moest een soort filmpje gemaakt worden waarin DG werd voorgesteld en waarmee we onze pottentieele klant -in dit geval Steve & Barry’s- konden overtuigen om voor ons te kiezen. (S&B is ne super goedkope(max $8 voor broeken, schoenen,…) winkel met kledingijnen van Celebs vb: Sarah Jessica Parker, Venus Williams, Stephon Marburry, Ben Wallace,…)
Dus werden de twee stagiar, samen met Moenen en Alex de stad ingestuurd om terug te komen met beeldmateriaal waarmee we een aantrekkelijk filmke ineen zouden kunnen boksen. Met geen gedacht van met wat we zouden terugkomen vertrokken we richting Manhattan Mall.Na daar zowat een uur of 2 te hebben rondgezwerfd en gefilmd (wat normaal niet echt mag in de winkel) zijn we rond een uur of vier terug aangekomen opt bureau. Daar kregen Usman en ik de orders, er een schoon filmke van te maken. En als het eventjes kon, zou het sanderendaags smorgens klaar moeten zijn. (Voelde hem al komen…?) Jip, het was 3u snachts toen we naar huis vertrokken. Maar we hadden tegen da uur wel 3min funky film in elkaar gebokst, Chinees gegeten (heel lekkel) en om 12u happy birthday gezongen voor onze vriend Usman (22j). Het filmpje hebben we doorgemaild naar de chiefs, om hun mening te horen en eventuele aanpassingen morgen nog te kunnen maken. Moenen (master of the shortcuts and Mac Wizzard) pakte de trein naar zijn app (vlakbij), maar Usman en Ik moesten nog helemaal terug naar Queens. Om 4am. lagen we ‘kaarsken uit’ in ons bed, blij dat mijn eerste werkdag – die de volle 18u geduurd heeft- voorbij was en klaar voor de volgende (die er in 5u aankwam) terug opnieuw te beginnen. What a day!

Day II: Na 4x gesnoozed te hebben, dan toch maar uit ons bed gekomen. Met een lege maag een spurtje getrokken naar onzen trein en met klein oogskens aangekomen opt werk. De letsels van het lange nachtje waren vooral zichtbaar onder mijn ogen en hoorbaar aan mijn stem. En zoals we verwacht hadden zat er al een e-mail in onze inbox met de bemerkingen van Guillaume. Er waren toch wel wat aanpassingen nodig. Om deze te kunnen doen, moest er opnieuw gefilmd worden. Maar omdat onze makkers Alex en Moenen nogal druk bezig waren, trokken Usman en ik er maar alleen op uit. Uiteindelijk hebben we (USman en Mb) in de namiddag nog een pak liggen klooien met het filmke en heeft Moenen het in het laatste uur nog wa moeten komen rechtrekken. (om toch een zekere kwaliteit te bewaren). Om ietske voor de zessen waren we klaar, perfecte timing. Want om zes uur gingen we, op aangeven van Guillaume met the office naar de Brugge-vriendelijke ‘In Bruge’ kijken in de cinema (die er echt uitzag als in de film). Schitterende film, geweldig grappig en afwisselend! Daarna nog efkes in een bar ne Stella gedronken in de bar overt straat (on expence of the office ofcourse) om daarna met Moenen en Usman naar ‘the Polish bar’ af te zakken voor a nice plate of pasta and a cute waitress. Rond de klok van één begonnen de oogjes wat te zwaar te worden en zijn we weer richting Greenwood – Queens getrokken om onder de lakens te kruipen!
Schoon begin van men stage.

Pizza, nachtje door, strak filmke (links komen zeker nog), In Bruge, the boss himself
xxy
Mb
voorsmaakje:Mb at DG New York

6 reacties so far
Plaats een reactie

Benieuwd wanneer we jouw eerste ster mogen gaan begroeten… of wordt het meteen een oscar? Keep up the good work & have fun !

Reactie door pa

Hey ventje,

zalig om te lezen hoe ge het daar naar u zin hebt. Lange dagen wel, maar daar maakte gij u nie druk in he. Beter er direct goed invliegen. da geeft ne goeien indruk 😉
kvind het echt zalig om u avonturen op de voet te volgen.

wove ya! en tot in’t weekend, dan kannek u ne smakkerd geven 😉

Reactie door Tinne

Da klinkt allemaal heel plezant Marino. Een klein beetje werken en dan al op kosten van den baas nr de cinema en op café, niet iedereen heeft zo’ne goeien baas. 🙂

Reactie door Wim

woow it looks awesome overthere! amai sneeuw?! hier zoooon en idd gene starbucks 😦
echt cool eh zo stage doen int buiteland! en wete wa, ik heb 11dage extra vakantie gekregen van mijnen baas! dus 24 dagen om te reizen, wiiieee, mss kommik u wel bezoeken;)
doetda ook nog heel goe, en geniet er vooral van, want tga zo snel voorbij
xx kato

Reactie door kato

Mb meets de “stichie” himself!? I’m impressed (again)! Gast, as ge ze daar nen account aan de hand kunt doen, laten ze u nooit meer gaan!

Reactie door Mr. Grey

Wa ik me nu afvraag als ik u laatste bericht lees is, hebben ze wel écht aan u gedacht? ik lees, 4XXL pizza’s => waren er wel vegi pizza’s bij? Dan wil ik ook nog is vragen hoeveel reclame maken voor de sebe verdiend want gij zet dieje zomaar op inernet! Ik zal da wel is gaan innen! ge zie, ik ben toch lief eh!!!
tot zover mijn ‘nuttige’ bijdrage! doe den ussie de groeten!

Reactie door Jaap




Geef een reactie

