Mbuzzing Mblog


Zonloze Zondag
februari 19, 2008, 6:25 am
Filed under: NYC | Tags:

Mijn bidmoment heeft niks uigehaald, rond een uur of zeven werd ik abrubt uit mijn hemels droom gerukt! Bleek dat de chauffage op mijn kamer al vollenak gas aant geven was (niet echt gas eh! tis CV) Mijn kamer was veranderd in een Finse Sauna, en ik in een gedroogde abricoos. Man man ik was gelijk kroket! Snel het raam open gevlamd, en de chauffage dicht gezwierd om dan te proberen om nog wa door te slapen. Daar is natuurlijk niks meer van in huis gekomen. Too bad, tis zondag dus ik mag den tamzak uithangen. Daardoor had ik natuurlijk ook efkes den tijd om met mijn schatteke bij te kunnen burten op de oh zo functionele webcam! Best aangenaam!
Omdat ge natuurlijk niet heel den dag in u bed kunt liggen (toch zeker niet als ge juist in een superstad bent aangekomen en ge twee benen hebt gekregen (die ook nog is marcheren ook (fijne woordspeling eh;-) Dus, terwijl menne roomie nog wa quality msn time doorbracht met zijn wederhelft, heb ik mijn schoene en frak aangeschoten en ben ik de buurt maar is wa gaan verkennen. Echt wel een grappige/graave buurt hier. Ge komt hier zowa vanalles tegen, alle kleuren van de regenboog, allemaal met hun eigen café/ buurtwinkel/resto. Ik denk da ge hier in een straal van 5 blocks, zowa alles kunt eten. Altijd gemakkelijk. Daarenboven is er ook nog ne supermarkt (beter te interpreteren als een samensmelting van 5 nachtwinkels) die dat 24/7 open is. Kwestie van een beetje te variëren en uit elke laag van de voedingsdriehoek af en toe wa te eten.
Om het niet heel den tijd over eten te moeten hebben, zal ik ook ma efkes wa tijd besteden aan de mensen die hier in de buurt zoal wonen. Buiten een smeltkroes aan culturen te zijn, lopen er hier ook nog een pak (noem het reguliere) Amerikanen rond. Van vrouwen op ne koersvélo met een fluitje in hun mond (om de voetgangers voor haar te waarschuwen denk ik, of om zeker te zijn da ze nog aant ademen is…?) tot gasten die beginnen te flippen als er nen auto claxonneerd omda ze niet snel genoeg oversteken. (flippen = 15x What the F*CK is your problem you f*cking prick, 7x asshole en 12 x I’ll smack you in the face mother f*cker roepen + 4x tegen de zijkant van den auto stampen) Da noemt hier niet voor niks :land of the free and home of the brave), gewoon maf! Toen dat stillekes, WEER begon te regenen (had het al heel den dag gedaan) ben ik maar weer richting app gegaan. Eerst nog snel ne koffie en ne muello (soort smoutebol met een broodkorst rond) meegepakt uit een soort Zuid amerikaans bakkerijke. Daarna met ne stevige powerwalk (waar de nordicers van de fam Heymans jaloers op zouden zijn) naar huis gegaan. Nog wa TV zien en dan het bed in want morgen (vandaag)moeten we het huis uit. Dan komt onze zuiderse vriend Danny de keet hier een beetje kuisen.
(Niewe foto’s van mijn hood kunde vinden op mijn Flickr site (check the left side of this screen!)

xxy
Mb

voorsmaakje:woodside on the move

7 reacties so far
Plaats een reactie

ik mis een foto van die vrouw met da fluitje in haar mond

Reactie door pa

Hey Marijn,

ik heb ook de weg gevonden naar deze mooie blog. Ik heb net je verslagjes en prachtige foto’s bekeken. Ik moet zeggen dat ik geweldig onder de indruk ben van die M&M’s. Wa is me da! Da zullen we hier voor’t eerst nog nie vinden in Arendonk city!
Volhouden die verslagen en foto’s, is altijd tof!
Ik zou zeggen! Geniet ervan! It’s the time of you’re life!!

LIES

Reactie door Lies

Dag broertje,

ge hebt het er precies wel naar uw zin! ’t Ziet er in alle geval al graaf uit. Ben al aan’t aftellen naar mijn bezoekske! En laat maar snel iets weten van je eerste werkdag. Hopelijk valt dat even goed mee als de rest. Have fun!

Veel liefs,
je grote zus

PS Zelfs ne poetsman? Gij wordt daar nogal verwend. ’t Is te hopen dat ge’t kuisen dan niet verleerd (in de mate dat ge het al kunt natuurlijk :-p)

Reactie door Doke

hey marijntje,

amai kei tof om al jou avonturen te lezen. ik ga proberen regelmatig bij te lezen mar met onze teun is tijd een relatief begrip (ligt nu weer te wenen dus snel verder typen). Ik heb echt al serieus zitten lachen met jou avonturen (best wel een voos zicht als ge hier nu een vlieg bent. amuseer u nog ginder en hou ons op de hoogte.
ps ik vond het stukje van onze teun echt super! ik ga hem toch leren nonkel marijn te zeggen hoor dus zo rap zedde van ons en mijn zusje nie vanaf hé
groetjes an, flor en teun.

Reactie door an berrens

15x What the F*CK is your problem you f*cking prick, 7x asshole en 12 x I’ll smack you in the face mother f*cker roepen + 4x tegen de zijkant van den auto stampen

…da was de Waaine toch nie?

Reactie door Mr. Grey

Hey Marijn,

Kloop blijkbaar wa achter :-).

Kwist da ge richting the big apple gingt, maar wat ik nog nie wist is da ge een beetje nonkel bent.

Nen dikke proficiat en kblijf regelmatig is terug komen naar dezen blog voor wa straffe verhalen.

Laterz

Reactie door Joris

Fuck yeah !
NYC is bijna hetzelfde als Bloemfontein, buiten dan al wa gij verteld hebt. Wij hebben geen m&m-store, ma wel heel traag internet en veel hiv-gevaar. ’t is hier ook wel heel neig, in a slightly different way. Geniet er nog van. Ik volg u.

the 3COMC abroad – crew

Reactie door tominza




Geef een reactie

